08 120 815 00 info@panghus.se

LEDIGA TJÄNSTER

Lediga tjänster

av | sep 23, 2016

Panghus är ett fastighetsbolag på stark frammarsch! Sedan tio år tillbaka har vi förändrat branschen och uppfyllt hundratals husdrömmar. Och fler ska det bli!

Panghus står starka och solida på marknaden och har genom smarta markköp säkrat en god framtid i Sverige inom byggbranschen. Detta skapar trygghet både för våra kunder och våra härliga medarbetare.

Annonseras inga tjänster nedan går det alltid bra att skicka in en spontanansökan till Panghus! Vi är alltid intresserade av kunniga driftiga personer med erfarenhet från bygg- & fastighetsbranschen.

Skicka din spontanansökan till info@panghus.se

PROJEKTLEDARE IT

Panghus är inne i en expansiv fas vilket ställer krav på ökad kompetens och fler resurser i vår organisation. Nu söker vi en projektledare inom IT som kan ansvara för att realisera vår långsiktiga IT-strategi samt leda utvecklingen av vår egna mjukvara.

Vem söker vi?

Eftersom detta är en nyetablerad tjänst finns stora möjligheter att sätta sin egen prägel, men det ställer också höga krav på att du som person är självgående och lösningsorienterad. Vidare ser vi gärna att du är tekniskt intresserad och har lätt för att sätta dig in i olika typer av affärssystem samt klassiska projektledningsverktyg. Sist men inte minst är du en social team player som uppskattar att umgås med kollegor och gärna deltar på någon av våra trevliga AW:s!

Vi söker dig som har:

  • Dokumenterad erfarenhet av projektledning inom IT, med fördel kring utveckling/vidareutveckling av mjukvara
  • Erfarenhet av att implementera nya mjukvaror inom organisationer
  • I botten ser vi att du har en relevant högskoleexamen, gärna teknisk.
  • Goda kunskaper i engelska är ett krav.

Det är meriterande om du också har:

  • 1-2 års erfarenhet av byggbranschen

Arbetsuppgifter

    Dina främsta arbetsuppgifter kommer bestå av att driva utveckling av mjukvara med stort fokus på att tolka interna affärskrav samt att se till att dessa affärskrav överensstämmer med vår långsiktiga strategi. Vidare är du en fena på att förse frontend och backend med kravspecifikationer samt att leda utvecklingsteamet genom prototyp, utveckling, testning och slutligen lansering. Utöver detta kommer du vara ansvarig för att fånga upp förslag på vidareutveckling, hantera buggfixar och se till att våra verktyg används på det mest optimala sättet av organisationen. En mindre del av tjänsten kommer även innebära att underhålla våra dagliga rutiner och processer gällande övriga IT-bitar.

    Övrigt

    Tjänsten är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning. Start omgående

    Ansökan

    Rekrytering sker löpande så skicka gärna din ansökan omgående. Ansökan sker till rekrytering@panghus.se

    Sök direkt via LinkedIn här

    PROJEKTKOORDINATOR – Falun

    Panghus är inne i en expansiv fas och under 2022 planerar vi för att öka vår produktionskapacitet vilket ställer krav på ökad kompetens och fler resurser i vår organisation. Som projektkoordinator på plats på våra projekt fyller man en viktig roll för att på nära håll bevaka och följa upp hela kedjan i det arbete som utförs av såväl vår egen personal som underleverantörer. 

    Vem söker vi?

    För att lyckas i rollen ser vi att man ska ha ett stort engagemang för sin yrkesroll samt vara ordningsam och strukturerad. Bas-U, kunskap inom AMA samt erfarenhet från inköp, bygg och/eller mark och anläggning är ett krav och erfarenhet av arbetsledning inom entreprenadbranschen i någon form är meriterande. 

    Goda kunskaper i engelska är ett krav. 

    Arbetsuppgifter

      Som projektkoordinator på Panghus jobbar du nära vår husproduktion på platskontoret i Falun kommun. Som projektkoordinator kommer uppdraget att omfatta två etapper med cirka 32 hus. Arbetet bedrivs i nära samarbete med respektive processansvarig på företaget. Projektkoordinatorn kommer att involveras i såväl inköps- och logistikprocessen som arbete med mark och grunder och montering av stommar som kommer från vår egen fabrik i Litauen.

      Inköp och logistik 

      • Vara delaktig på samordningsmöten tillsammans med kollegor och andra underentreprenörer.
      • Kontrollera respektive projekts leveranskalender samt dokumentera avvikelser.
      • Säkerställa att ett jämnt trafikflöde bibehålls inom projektområdet.
      • Skapa underlag för visst materielbehov.
      • Arbeta med diverse administrativa uppgifter kopplat kring inflöde av varor.

      Mark- och grunder 

      • Ajourhållning av APD-plan
      • Verifiera mängder samt medverka vid kontroll och besiktning av utfört arbete
      • Dokumentera och rapportera avvikelser

      Montering stommar, fabrik

      • Bevaka, planera och följa upp arbetet som våra montageteam gör tillsammans med monteringsteamens chef på arbetsplatsen
      • Ansvara för att nödvändig utrustning och verktyg finns på plats för våra montageteam

      Övergripande 

      • Medverka och representera Panghus vid byggmöten och myndighetsmöten
      • BAS-U

      Panghus process utgår från principen industriellt byggande (Lean) och där alla moment ska ha en tydlig beskrivning och tydlig ansvarsfördelning och det är avvikelser som rapporteras och följs upp för att utveckla både oss själva som medarbetare som våra processer. I denna rapportering utgör projektkoordinatorn en viktig del i vår process vad gäller dokumentation och rapportering av avvikelser. 

      Övrigt

      Tjänsten är en projektanställning med start från juni/juli månad och som pågår ett år framåt. Möjlighet finns till förlängning.

      Ansökan

      Rekrytering sker löpande så skicka gärna din ansökan omgående. Ansökan sker till rekrytering@panghus.se

      Sök direkt via LinkedIn här

      Pin It on Pinterest