08 120 815 00 info@panghus.se

LEDIGA TJÄNSTER

Lediga tjänster

av | sep 23, 2016

Panghus är ett fastighetsbolag på stark frammarsch! Sedan tio år tillbaka har vi förändrat branschen och uppfyllt hundratals husdrömmar. Och fler ska det bli!

Panghus står starka och solida på marknaden och har genom smarta markköp säkrat en god framtid i Sverige inom byggbranschen. Detta skapar trygghet både för våra kunder och våra härliga medarbetare.

Annonseras inga tjänster nedan går det alltid bra att skicka in en spontanansökan till Panghus! Vi är alltid intresserade av kunniga driftiga personer med erfarenhet från bygg- & fastighetsbranschen.

Skicka din spontanansökan till info@panghus.se

EFTERMARKNADSANSVARIG

 

Panghus är inne i en expansiv fas och under 2021 planerar vi för att fördubbla vår produktionskapacitet vilket ställer krav på ökad kompetens och fler resurser i vår organisation. Eftermarknad är en viktig del i vårt arbete och nu söker vi en ansvarig för den verksamheten.

Som eftermarknadsansvarig på Panghus jobbar du nära våra kunder och tillsammans med vår administrativa resurs inom eftermarknad som tar emot felanmälningar i vårt ärendehanteringssystem, HomeMaker. För att lyckas i rollen ser vi att man ska ha ett stort engagemang för sin yrkesroll, integritet, social kompetens samt vara lugn, ordningsam och strukturerad. Rollen kräver även att man är händig som person och själv klarar att utföra vissa åtgärder och avhjälpa fel. Kunskap inom entreprenadjuridik är meriterande.

Arbetsuppgifter

  • Gå igenom inkomna ärenden och sortera vilka fel som vi har skyldighet att åtgärda och inte
  • Ansvara för att de fel som vi har en skyldighet att åtgärda hanteras, antingen genom att
    – Anlitade underentreprenörer åtgärdar sina fel
    – Genom egen insats åtgärda fel
    – Upphandla hantverkare att åtgärda felaktigheter
  • I samband med garantibesiktningar upprätta en budget för de åtgärder som vi är skyldiga att åtgärda beroende  på om det är något som vi själva ska utföra eller om det är underentreprenörer som ska stå för att åtgärda bristen
  • Uppföljning av budget och rapportering till styrgruppenI samband med att Panghus expanderar pågår även ett arbete med att utveckla våra processer i hela kedjan från hur vi förvärvar mark till eftermarknad och som eftermarknadsansvarig kommer du även att involveras i detta arbete. Hela processen utgår från principen industriellt byggande (Lean) och där alla moment ska ha en tydlig beskrivning och tydlig ansvarsfördelning och det är avvikelser som rapporteras och följs upp för att utveckla både oss själva som medarbetare som våra processer.


    Tjänsten är en tillsvidare anställning med 6 månaders provanställning. Sista ansökningsdag är 11 dec men vi går löpande igenom inkomna ansökningar så vänta inte till sista ansökningsdag.

    Ansökan skickas till rekrytering@panghus.se

    Sök direkt via LinkedIn

SUPPLY CHAIN COORDINATOR

 

Panghus är inne i en expansiv fas och under 2021 planerar vi för att fördubbla vår produktionskapacitet vilket ställer krav på ökad kompetens och fler resurser i vår organisation. Uppdraget sträcker sig minst 6 månader framåt och innefattar en 100% tjänst , med start omgående och med chans till förlängning.

Vem du är

  • Strukturerad och organiserad – Du har stenkoll på din mailkorg och återkopplar snabbt
  • Bra med siffror och analyser – Du lämnar inget åt slumpen och uppskattar att få utmanas samt att få bidra med input
  • Positiv teamplayer – Du trivs med att jobba nära leverantörer och interna processägare
  • Flexibel och ivrig på att lära dig nytt – Du uppskattar ett högt tempo och har förmåga att prioritera bland olika uppgifter och deadlines
  • Precis klar med, eller i sluttampen av, din eftergymnasiala utbildning – med fördel inom logistik och inköp eller motsvarande

Arbetsuppgifter

Verksamhet inom bygg, design och inredning och du kommer vara involverad i en rad olika områden av kundens aktiviteter. Du kommer bl.a. att ha daglig kontakt med leverantörer för orderläggning men också ansvara för leveransbevakning och koordinera detta tillsammans med projektledare och byggkoordinator. Vidare kommer du vara behjälplig vid attestering av varufakturor, ansvara för uppdatering av artikeldata, hantera uppföljning av kvalitetskrav och KPI:er samt ha möjlighet att ge din input på processer och rutiner kring logistiska flöden. Då området är under utveckling så ges också möjlighet att deltaga i utvecklingsprojekt inom området inköp & logistik.

Placeringsort: Centrala Stockholm

Sista ansökningsdag: 2020-12-05

Skicka ditt cv och personliga brev till rekrytering@panghus.se så snart som möjligt, gärna innan sista ansökningsdag.

Sök direkt via LinkedIn

PROJEKTKOORDINATOR – VIKEN

 

Panghus är inne i en expansiv fas och under 2021 planerar vi för att fördubbla vår produktionskapacitet vilket ställer krav på ökad kompetens och fler resurser i vår organisation. Som projektkoordinator på plats på våra projekt fyller man en viktig roll för att på nära håll bevaka och följa upp hela kedjan i det arbete som utförs av såväl vår egen personal som underleverantörer.

Som projektkoordinator på Panghus jobbar du nära vår husproduktion på plats där våra projekt finns. Som projektkoordinator i Viken, Höganäs kommun, kommer uppdraget att omfatta 2 etapper med totalt ca 55 friliggande småhus där produktionsstart för etapp 1 är planerad till februari 2021. Arbetet bedrivs i nära samarbete med respektive processansvarig på huvudkontoret till vilka även rapportering sker till. Projektkoordinatorn kommer på detta sätta att involveras i såväl inköps- och logistikprocessen som arbete med mark och grunder, invändigt arbete och montering av stommar som kommer från vår egen fabrik i Litauen.

För att lyckas i rollen ser vi att man ska ha ett stort engagemang för sin yrkesroll samt vara ordningsam och strukturerad. Bas-U, kunskap inom AMA samt erfarenhet från inköp, bygg och/eller mark och anläggning är ett krav och erfarenhet av arbetsledning inom entreprenadbranschen i någon form är meriterande.

Goda kunskaper i Engelska är ett krav.

Arbetsuppgifter

Inköp och logistik

  • Vara delaktig på samordningsmöten tillsammans med kollegor och andra underentreprenörer.
  • Kontrollera respektive projekts leveranskalender samt dokumentera avvikelser.
  • Säkerställa att ett jämnt trafikflöde bibehålls inom projektområdet.
  • Registrera, samt administrera access/tillgång till projektområdet.
  • Skapa underlag för visst materielbehov.
  • Arbeta med diverse administrativa uppgifter kopplat kring inflöde av varor.

Mark- och grunder

  • Ajourhållning av APD-plan
  • Verifiera mängder samt medverka vid kontroll och besiktning av utfört arbete
  • Dokumentera och rapportera avvikelser

Montering stommar, fabrik

  • Bevaka, planera och följa upp arbetet som våra montageteam gör tillsammans med monteringsteamens chef på arbetsplatsen
  • Ansvara för att nödvändig utrustning och verktyg finns på plats för våra montageteam

Invändigt arbete

  • Övervaka att upprättade tidplaner hålls och att avtalad kvalitet efterlevs
  • Medverka vid överlämning mellan olika entreprenörer och protokollföra dessa
  • Hantera och arkivera dokumentation, ex egenkontroller
  • Rapportera avvikelser

Övergripande

  • Medverka och representera Panghus vid byggmöten och myndighetsmöten
  • BAS-U

 

Panghus process utgår från principen industriellt byggande (Lean) och där alla moment ska ha en tydlig beskrivning och tydlig ansvarsfördelning och det är avvikelser som rapporteras och följs upp för att utveckla både oss själva som medarbetare som våra processer. I denna rapportering utgör projektkoordinatorn en viktig del i vår process vad gäller dokumentation och rapportering av avvikelser.

Tjänsten är en projektanställning som i första hand löper under tiden från februari 2021 och  10 månader framåt, men med möjlighet till förlängning, både för etapp 2 i Viken och andra projekt som kan vara belägna på annan ort, i Skåne eller övriga landet.

Ansökan skickas till rekrytering@panghus.se

 

PROJEKTKOORDINATOR – GÄVLE

 

Panghus är inne i en expansiv fas och under 2021 planerar vi för att fördubbla vår produktionskapacitet vilket ställer krav på ökad kompetens och fler resurser i vår organisation. Som projektkoordinator på plats på våra projekt fyller man en viktig roll för att på nära håll bevaka och följa upp hela kedjan i det arbete som utförs av såväl vår egen personal som underleverantörer. 

Som projektkoordinator på Panghus jobbar du nära vår husproduktion på plats där våra projekt finns. Som projektkoordinator i Strömsbro trädgårdar i Gävle kommer uppdraget att omfatta 2 etapper (etapp 2 och 3) med totalt ca 72 friliggande småhus. Sammanlagt omfattar projektet 3 etapper och 96 småhus där produktionen varit igång sedan våren 2020 och inflyttning i den första etappen pågår. Etapp 2 pågår och som projektkoordinator kommer man direkt in i ett pågående projekt där montering av stommar pågår. Arbetet bedrivs i nära samarbete med respektive processansvarig på huvudkontoret till vilka även rapportering sker till. Projektkoordinatorn kommer på detta sätta att involveras i såväl inköps- och logistikprocessen som arbete med mark och grunder, invändigt arbete och montering av stommar som kommer från vår egen fabrik i Litauen. 

För att lyckas i rollen ser vi att man ska ha ett stort engagemang för sin yrkesroll samt vara ordningsam och strukturerad. Bas-U, kunskap inom AMA samt erfarenhet från inköp, bygg och/eller mark och anläggning är ett krav och erfarenhet av arbetsledning inom entreprenadbranschen i någon form är meriterande. 

Goda kunskaper i Engelska är ett krav. 

Arbetsuppgifter

Inköp och logistik 

  • Vara delaktig på samordningsmöten tillsammans med kollegor och andra underentreprenörer.
  • Kontrollera respektive projekts leveranskalender samt dokumentera avvikelser.
  • Säkerställa att ett jämnt trafikflöde bibehålls inom projektområdet.
  • Registrera, samt administrera access/tillgång till projektområdet.
  • Skapa underlag för visst materielbehov.
  • Arbeta med diverse administrativa uppgifter kopplat kring inflöde av varor.

Mark- och grunder 

  • Ajourhållning av APD-plan
  • Verifiera mängder samt medverka vid kontroll och besiktning av utfört arbete
  • Dokumentera och rapportera avvikelser

Montering stommar, fabrik

  • Bevaka, planera och följa upp arbetet som våra montageteam gör tillsammans med monteringsteamens chef på arbetsplatsen
  • Ansvara för att nödvändig utrustning och verktyg finns på plats för våra montageteam

Invändigt arbete

  • Övervaka att upprättade tidplaner hålls och att avtalad kvalitet efterlevs
  • Medverka vid överlämning mellan olika entreprenörer och protokollföra dessa
  • Hantera och arkivera dokumentation, ex egenkontroller
  • Rapportera avvikelser

Övergripande 

  • Medverka och representera Panghus vid byggmöten och myndighetsmöten
  • BAS-U

 

Panghus process utgår från principen industriellt byggande (Lean) och där alla moment ska ha en tydlig beskrivning och tydlig ansvarsfördelning och det är avvikelser som rapporteras och följs upp för att utveckla både oss själva som medarbetare som våra processer. I denna rapportering utgör projektkoordinatorn en viktig del i vår process vad gäller dokumentation och rapportering av avvikelser. 

Tjänsten är en projektanställning med start omgående som i första hand pågår till inflyttning skett i etapp 2 i början av sommaren 2021. Möjlighet finns till förlängning även för etapp 3 som kommer att pågå till inledningen av 2022.  

Ansökan skickas till rekrytering@panghus.se

Pin It on Pinterest